Tandvriendelijke thee

Thee voor baby's moet zo tandvriendelijke mogelijk zijn, vooral bij het doorkomen van de eerste tanden

Wetenschappelijk getest

Alle HiPP-theeën die zijn bekroond met het Happy-Tooth-logo zijn wetenschappelijk getest op tandvriendelijkheid in een gecontroleerde praktijktest.  Alleen de producten waarvan bewezen kan worden dat ze noch leiden tot tandbederf of noch leiden tot het vernietigen van het glazuur/ tandoppervlak, doorstaan de test.

Hoe kan dit worden getest? Proefpersonen dronken onze thee. 30 Minuten na het drinken, werd de pH-waarde in hun mond gemeten. De pH-waarde is een maat voor de zuurgraad, hoe lager de pH-waarde, hoe zuurder het product. Zuren die rechtstreeks afkomstig zijn uit voedsel of vrijkomen bij de afbraak van suikers door bacteriën in de mond, kunnen het tandglazuur beschadigen.

Bij het testen van onze tandvriendelijk thee is de pH-waarde niet onder de tandkritische waarde van 5,7 gevallen. Daarom dragen deze theeën het Happy-Tooth-logo als teken van tandvriendelijkheid.

 

De Happy-Tooth HiPP thee 

De HiPP "biologische venkel thee" in een theezakje met alleen venkel, is tandvriendelijk. Deze thee is geslaagd voor de test en dus tandvriendelijk en draagt het Happy-Tooth-logo.

Waarom hebben de HiPP "Bio-vruchtenthee” en "Bio-appel-venkel thee" geen Happy-Tooth-logo?

HiPP fruittheeën in theezakjes zijn zonder toegevoegde suiker, maar bevatten stukjes fruit en dus inherent een beetje fruitzuur en -suiker. Om deze reden kunnen ze niet de toekenning tand-vriendelijk krijgen.

Het Happy-Tooth-logo

Het Happy-Tooth-logo – een goed teken

Dit keurmerk wordt toegekend aan voeding en dranken, welke aantoonbaar niet leiden tot tandbederf, dus noch cariogeen (caries veroorzakend) noch erosief (schade aan het tandglazuur) zijn. Dit wordt gecontroleerd in internationaal erkende wetenschappelijke testen.

U vindt de "lachende witte tanden met het beschermende schild" op de volgende HiPP Thee voor baby’s:

  • HiPP Biologische venkel thee in een theezakje

Naar de thee

Wat zit er achter het ‘Happy-Tooth-logo’?

Het Happy-Tooth -logo en de ‘Aktion zahnfreundlich e.V. ‘ (tandvriendelijkheid-campagne) zijn nauw met elkaar verbonden. Deze campagne werd in 1985 opgericht en is een non-profit organisatie van artsen, tandartsen, diëtisten, journalisten, particulieren en ondernemingen. De leden van de vereniging hebben zich als doel gesteld om het publiek te informeren over de relatie tussen gezonde tanden en voeding. Een tand-vriendelijke voeding moet gepromoot worden door de activiteiten van haar leden.

De award-geteste producten met het internationaal geregistreede handelsmerk "Happy-Tooth with umbrella" geeft de consument nuttige informatie in de ruime keuze aan "suiker-vrije" producten.

Overigens, sinds juni 2011 werden de ‘ Happy Tooth’ en de bijbehorende gezondheidsverklaring van de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA, European Food Safety Authority) positief beoordeeld. Dit betekent dat het ‘Happy-Tooth’ symbool en de bijbehorende tandvriendelijkheid officieel erkend zijn in heel Europa.

www.zahnmaennchen.de